Popis díla 1.
Obraz, se kterým je každý starší pětačtyřiceti let familiérně obeznámen z hodin přírodopisu, je krásnou ukázkou harmonického spojení Buriana didaktika-vychovatele s Burianem dobrodružným romantikem. Jakkoli je olej deformován výchovně prudérním způsobem, romantickou krajinou jávského pralesa a narativností jednotlivých členů tlupy erektů diváka do scény přímo vtahuje. Obraz se otiskl do myslí mládeže 50. až 80. let natolik, že jeho kopie od berlínského postmoderního umělce Havekosta se objevila i v Galerii Rudolfinum.
Autor textu : R. Walica
Popis díla 2.
V Burianově době převládala tendence popisovat celou řadu poddruhů člověka vzpřímeného (Homo erectus) a Burian provedl rekonstrukce řady z nich (např. Homo erectus modjokertensis, olej 1964, Homo erectus olduvaiensis, olej, 1972, Homo erectus heidelbergensis, olej, 1954, Homo erectus heidelbergensis, olej, 1958, Homo erectus heidelbergensis, olej na kartonu, 1975, Homo erectus heidelbergensis, olej, 1978, Homo erectus mauritanicus, olej, 1975, Homo erectus pekinensis, olej, 1964, Homo erectus pekinensis, olej na plátně na lepence, 1975, Homo erectus rhodensiensis, olej na plátně na lepence, 1975, Homo erectus soloensis, olej na plátně, 1977).
Kromě to Burian provedl i řadu rekonstrukcí "klasického" (typového) poddruhu Homo erectus erectus - např. Homo erectus erectus (malý portrét pitekantropa), olej na plátně, 1950, Homo erectus erectus (velký portrét pitekantropa), olej na plátně, 1955, Homo erectus erectus (Sangiran 17), olej na plátně, 1977). Vyobrazený olej tlupy jávských příslušníků druhu Homo erectus z roku 1951 byl vytvořen jako součást série školních tabulí. Zobrazuje "jávského člověka" před asi 800 tisíci lety, kdy druh Homo erectus již plně kolonizoval jižní a jihovýchodní Asii příchodem z Afriky postupně asi od 1,7 - 1,4 miliónu let, ve větším rozsahu od 1 miliónu let. Příslušníci poddruhu Homo erectus erectus byli převážně sběrači a lovci drobnější zvěře, velkou zvěř lovili zřídka. Asijské formy Homo erectus vyráběly (až na některé výjimky z Číny) v Africe již zastaralou oldovanskou industrii. Na tomto obraze pracoval Burian parciálně se silnějšími vrstvami olejových barev, které obraz nádherně oživují. Tisk pigmentovým inkoustem na plátně dokáže tento efekt velmi dobře reprodukovat
Autor textu : S. Mareš
Druhy Edic
Canvas Origin Editon – Limitovaná edice. Sběratelské plátno v originálním formátu , je tištěn archivním pigmentovým tiskem. Holografická nálepka osvědčující jedinečnost a shodu s certifikátem na zadní straně.
Canvas Diminutive Edition – Limitovaná edice. Edice vychází z originálního formátu, ale oproti originálním rozměrům je vydáno v poměru 1:2 nebo 1: 3. Tištěno archivním pigmentovým tiskem. Holografická nálepka osvědčující jedinečnost a shodu s certifikátem na zadní straně.
V případech limitovaných edicí je číslo limitu určeno pro celý Svět
Sběratelské plátna ve formátu originálu vydané před zavedením Edic jsou zahrnuty do limitované edice Canvas Origin Edition
Materiál, tisk a balení
- Technologie tisku : Archivní pigmentový tisk
- Plátno Origin Edition : Hahnemuhle Goya Canvas/HP Artist Matt Canvas/Fomei Canvas Matt 340
- Plátno Diminutive Edition : HP Matt Artist Canvas
- Bez blind rámu/Dodáváno v ochranném tubusu (deskách), nerámováno
- Certifikát HARdNIX