Popis díla 1
Jedna ze čtyř olejomaleb stejných rozměrů, které jsou svou velikostí nejrozsáhlejšími díly Burianova paleoartu. Byly vytvořeny pro pražskou a bratislavskou část monumentální výstavy nového režimu nazvanou Vesmír, Země a člověk. Po skončení výstavy obraz zaujal na mnoho desetiletí význačnou pozici v paleontologické expozici Národní muzea. Jde ve smyslu dokonalého sladění zoo- a fytopaleontologických aspektů umělecké rekonstrukce o jedno z nejvýznačnějších děl světového paleoartu. A taky další z příkladů kanonizace tradičního pohledu na dinosaury.
Autor textu : R. Walica
Popis díla 2
Rekonstrukce sauropodů rodu Diplodocus nacházíme v Burianově tvorbě již od 40. let - kvaš z roku 1941 v J. Augusta: Divy prasvěta, 1942 a pérovka v J. Augusta: Zavátý život, 1941. Znovu pak na olejích v letech 1952, 1966 a naposledy v roce 1978, kdy vytvořil velkoformátovou rekonstrukci dinosaura druhu Diplodocus longus.
Diplodocus carnegii obýval území Utahu, Colorada a Wyomingu před asi 152 - 154 milióny lety. První, dobře zachovalý, nález učinil Jacob L. Wortman v Morrisonském souvrství na Sheep Creek v Coloradu, v rámci expedice Carnegieho muzea přírodní historie. Po druhém nálezu o rok později popsal americký paleontolog John B. Hatcher v roce 1901 nový druh diplodoka jako Diplodocus carnegii na počest mecenáše výpravy průmyslníka Andrewa Carnegieho. Diplodocus carnegii dosahoval délky asi 26 metrů a reálně odhadované hmotnosti asi 15 tun. Co do délky jej mírně překonává druh Diplodocus longus s 28 metry a výrazně nejdelší diplodok druhu Diplodocus hallorum se 33 metry délky.
V souladu s tehdejšími představami zobrazil Burian diplodoky jako sauropody vázané na vodu. Později provedl opravu polohy nozder. V době vzniku obrazu se předpokládalo, že nozdry byly umístěny co nejblíže k vrcholu čenichu kvůli snadnějšímu dýchání při pastvě a brodění u hladiny. První pochybnosti o polovodním způsobu života velkých sauropodů se objevily už v roce 1951 ve studii Kennetha Kermacka, který poukazoval na nemožnost dýchání tak velkých zvířat ponořených těly ve vodě z důvodu rozdílnosti tlaků působících na hrudník zvířat ve vodním sloupci a nad hladinou. Od 70. let je pak obecně přijímán suchozemský způsob života sauropodů
Autor textu : S Mareš
Druhy Edic
Canvas Origin Editon – Limitovaná edice. Sběratelské plátno v originálním formátu , je tištěn archivním pigmentovým tiskem. Holografická nálepka osvědčující jedinečnost a shodu s certifikátem na zadní straně.
Canvas Diminutive Edition – Limitovaná edice. Edice vychází z originálního formátu, ale oproti originálním rozměrům je vydáno v poměru 1:2 nebo 1: 3. Tištěno archivním pigmentovým tiskem. Holografická nálepka osvědčující jedinečnost a shodu s certifikátem na zadní straně.
V případech limitovaných edicí je číslo limitu určeno pro celý Svět
Sběratelské plátna ve formátu A1 vydaná před zavedením Edic jsou zahrnuty do limitované edice Canvas Origin Edition
Materiál, tisk a balení
- Technologie tisku : Archivní pigmentový tisk
- Plátno Origin Edition : Hahnemuhle Goya Canvas/HP Artist Matt Canvas/Fomei Canvas Matt 340
- Plátno Diminutive Edition : HP Matt Artist Canvas
- Bez blind rámu/Dodáváno v ochranném tubusu (deskách), nerámováno
- Certifikát HARdNIX