Popis díla 1.
Jde o jeden z obrazů, vytvořených jako podklad pro výukovou pomůcku, který ovšem jako "školní obraz" nebyl nikdy realizován. Výřez z tohoto oleje byl použit v učebnici Zoologie pro 9. ročník v roce 1963. V celku byl obraz poprvé otištěn až v 90. letech. Skupinu iguanodonů zobrazil malíř v odlehčené formě, jedinci v pozadí částečně předjímají svým držením těla dinosauří "renesanci", nové vidění této skupiny živočichů, jež převládlo v 70. letech.
Autor Textu : R. Walica
Popis díla 2.
Burian uváděl iguanodona jako své nejoblíbenějšího pravěkého tvora. Není tedy divu, že kromě této rekonstrukce z roku 1962 se vyobrazení rodu Iguanodon se objevily v řadě publikací (např. tři perokresby v knize J. Augusta: Zavátý život, 1941, kvaš v knize J. Augusta: Divy prasvěta, 1942).
V roce 1979 realizoval Burian velkoformátovou rekonstrukci druhu Iguanodon bernissartensis jako součást zakázky 22 dokončených olejů od tehdejšího ředitele královédvorské ZOO Josefa Vágnera (reprodukce máme rovněž v naší nabídce).
Iguanodon bernissartensis byl ornitopodním býložravým dinosaurem z období spodní křídy (125 - 126 miliónů let). Hromadný nález koster iguanodonů byl učiněn v roce 1878 náhodně dvěma horníky v kamenouhelném dolu u Bernissartu v Belgii. V roce 1881 belgicko-britský zoolog G. Boulenger nález popsal. Základem pro představu o stádnosti těchto ještěrů byl právě jejich hromadný nález z Bernissartu. Později se však zjistilo, že zvířata byla pohřbena při třech různých událostech v rozpětí asi 100 let. Jiné nálezy (Nehden) však předpoklad stádnosti iguanodonů podporují.
Burian prokázal mimořádnou intuici, když již v roce 1962 na tomto oleji zobrazil část jedinců ve stádě, kteří se neopírají o své ocasy. Je to jeden z mnoha dokladů Burianova výjimečného citu pro funkci tělesného tvaru. Věda objevila neschopnost iguanodonů používat ocasy jako oporu až v první polovině 80. let (D. Norman, 1985). Co Burian odhadnout nemohl, je skutečnost, že iguanodoni používali pro trhání větviček a výhonků zrohovatělého zobanu (na fosiliích se nezachoval).
Autor Textu : S. Mareš
Druhy Edic
Canvas Origin Editon – Limitovaná edice. Sběratelské plátno v originálním formátu , je tištěn archivním pigmentovým tiskem. Holografická nálepka osvědčující jedinečnost a shodu s certifikátem na zadní straně.
Canvas Diminutive Edition – Limitovaná edice. Edice vychází z originálního formátu, ale oproti originálním rozměrům je vydáno v poměru 1:2 nebo 1: 3. Tištěno archivním pigmentovým tiskem. Holografická nálepka osvědčující jedinečnost a shodu s certifikátem na zadní straně.
V případech limitovaných edicí je číslo limitu určeno pro celý Svět
Sběratelské plátna ve formátu originálu vydaná před zavedením Edic jsou zahrnuty do limitované edice Canvas Origin Edition
Materiál, tisk a balení
- Technologie tisku : Archivní pigmentový tisk
- Plátno Origin Edition : Hahnemuhle Goya Canvas/HP Artist Matt Canvas/Fomei Canvas Matt 340
- Plátno Diminutive Edition : HP Matt Artist Canvas
- Bez blind rámu/Dodáváno v ochranném tubusu (deskách), nerámováno
- Certifikát HARdNIX